Tudor Chirilă nu vrea neam să audă de nuntă. „Mirii sunt supuşi unui calendar plictisitor de mici pasi imposibil de ocolit”

de LM 0


Binecunoscutul artist Tudor Chirilă nu a fost convins să ajungă la altar de niciuna dintre partenerele sale de viață.

Tudor Chirilă, fiul regretatului jurnalist sportiv Ioan Chirilă, are o iubită frumoasă și doi copii, însă nici gând să se însoare. Tudor Chirilă, care a dezvăluit că are o soră vitregă, explică, pe blogul său, care este motivul pentru care nu se însoară: detestă nunțile.

„Nu-mi plac nunţile. Nu mi-au plăcut niciodată. Poate şi pentru faptul că la mine în familie nu s-a pus accentul pe partea festivă a acestui eveniment. Părinţii mei s-au căsătorit la Mangalia şi au petrecut la un restaurant cu un grup de patru, cinci prieteni. Întotdeauna mi s-a părut că din momentul în care au luat hotărârea să facă nunta, mirii sunt supuşi unui calendar plictisitor de mici pași imposibil de ocolit.

Fotografia de nuntă, exercitarea opţiunii costumelor de nuntă, planificarea strategică a meselor, brainstormingul meniului, războiul muzicii ( e posibil ca mirele să prefere Pink Floyd, naşul mare să nutrească o nostalgie zdrobitoare pentru Giana Nanini – sau cum s-o scrie corect – iar familia miresei să nu renunţe în ruptul capului la Gheorge Turda sau Mirabela Dauer) O să spuneţi că exagerez şi că nu e realist să existe asemenea divergenţe între miri şi familiile lor. Pe naiba, sigur că e realist, consultaţi rata divorţurilor dacă nu mă credeţi.

Până la urmă nunta azi se înscrie într-un curent universal. Suntem pregătiţi să trăim mimetic, ne dorim să mimăm toate lucrurile pe care ni le vindem ca ideale. Lumea ideală este în publicitatea care ne invadează vieţile şi care propune un anumit model de erou urban la a cărui înălţime dacă nu te ridici ai senzaţia că eşti descalificat din lume. Nu pot să nu mă întorc la Viktor Pelevin ( Generation P, Mitraliera de lut ) care spune că de fapt publicitatea nu vinde produse ci fericire. Cât de fericiţi suntem dacă ne spălam pe dinţi cu pasta x sau dacă ne cumpărăm maşina y sau dacă ne asigurăm la z. Starea de fericire este locul comun al tuturor produselor vândute publicitar. Nu ne rămâne decât să rămânem nefericiți când nu putem să accesăm acest mod de viaţă.

Până la urmă cel mai simplu mod în care poţi să ratezi nunta ta e să participi la ea. La fel cum, probabil, cel mai simplu mod de a rata fericirea este să-ţi pui zilnic problema existenţei ei”, afirmă Tudor Chirilă. (libertatea.ro)

Distribuie articolul