Povestea de succes a gorjencei care a pus pe picioare o companie de modă renumită

de LM 0

alina

Gorjeanca Alina Cîrstea, în vârstă de 31 de ani, se află în spatele brand-ului românesc de succes „Cristallini“. Ea este fiica liberalului gorjean Gheorghe Orzan, dar faima acesteia și mai ales a afacerii pe care a pus-o pe picioare a depășit-o cu mult pe cea a tatălui.

12439124_629294147225960_5645107434992817579_n

Pasiune pentru modă

Alina a absolvit Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu și a urmat până la un punct un traseu asemănător cu cel al tatălui, absolvind o facultate cu profil tehnic, cea de Informatică din București. Atracția către modă s-a manifestat chiar din copilărie. Primele încercări au fost făcute la mașina de cusut a bunicilor. „Atracția am simțit-o la o vârstă fragedă. De fiecare dată când mergeam în vacanțe la bunici, eram atrasă de mașina de cusut a bunicii și încercam să confecționez singură rochii pentru păpuși. Spre vârsta adolescenței, devenisem din ce în ce mai pasionată de lumea modei și încercam să fiu în permanență la curent cu ultimele tendințe cumpărându-mi reviste precum «Vogue», care se puteau procura doar dintr-un singur loc din Târgu-Jiu“, ne povestește Alina.

12670640_631650263657015_3430471067059715309_n

„Confortul financiar oferit de părinți m-a ajutat foarte mult“

Creatoarea recunoaște că suportul financiar oferit de părinți a contat foarte mult în cultivarea pasiunii pentru modă: „Părinții deja erau obișnuiți cu ritualurile mele de shopping în alte orașe: de minim două ori pe an mergeam la București pentru cumpărături sau atunci când mergem în excursii în capitale din Europa, marea majoritate a banilor erau folosiți tot în interes de shopping. De multe ori, preferam să nu vizitez anumite obiective turistice, iar timpul respectiv îl alocam vizitării magazinelor multibrand sau casele de modă ale celor mai renumiți designeri vestimentari din acea perioadă. Cu siguranță, confortul financiar oferit de părinți m-a ajutat foarte mult să-mi cultiv această pasiune orientată spre moda de lux“.

12924412_631235897031785_6862385462446498510_n

Pasiunea transformată în profesie

Și-a cultivat de una singură pasiunea pentru modă și a avut un parcurs solitar în această direcție. „Nu a fost necesară îndrumare din partea nimănui, întrucât singură mi-am dat seama că, într-un fel sau altul, trebuie ca pasiunea pentru modă să se transforme în profesie. Prin persuasiune am reușit să-i fac pe părinți să-mi accepte și să-mi susțină această cale“, ne spune Alina.

 

Voia la Universitatea Națională de Arte

Alina și-a dorit să urmeze cursurile Universității Naționale de Arte, dar a preferat, până la urmă, să frecventeze o facultate. „După terminarea liceului, îmi doream să urmez cursurile Universității Naționale de Arte, însă, ținând cont că, în urmă cu 12 ani, industria modei în România era în fază incipientă și nu oferea prea multe posibilități de dezvoltare, am preferat să urmez studiile părinților în domeniul informaticii și să aleg o facultate de profil. Acest lucru pot spune că m-a ajutat, întrucât acum reușesc să îmbin cu succes partea managerială cu cea creativă. Mai mult de atât, pot să coordonez cu ușurință administrarea magazinului online“.

 

Cel mai important moment al vieții

La vârsta de 23 de ani, Alina a luat decizia că este timpul să facă pasul către lumea modei. „Am profitat de faptul că în zona rochiilor destinate evenimentelor festive oferta în piață era relativ limitată“, ne explică gorjeanca. Dar, cel mai important moment din viața ei a avut loc în anul 2009, când a fondat împreună cu soțul ei compania „Cristallini“, cunoscută acum în toată lumea. „Cristallini înseamnă rezultatul muncii susținute a unei întregi echipe de care sunt foarte mândră. Am fondat compania în 2009, împreună cu soțul meu. Activitatea se desfășura la început într-un showroom de 30 de metri pătrați, unde îmi petreceam aproximativ 10-12 ore din timp de luni până duminică. Mai apoi, în decurs de șase ani, am avansat de la cei 30 de metri pătraţi la un spațiu de aproximativ 500 de metri pătraţi, unde se află acum și linia de bărbați «Consiglieri», lansată anul trecut, iar în incinta întregului spațiu își desfășoară activitatea aproximativ 40 de persoane. Creațiile au ajuns cam în toate colțurile lumii: de la SUA, la Nigeria și până în Australia“, ne povestește Alina Cîrstea.

 

Ce vedete preferă creațiile Cristallini

Creațiile „Cristallini“ au fost purtate de majoritatea vedetelor din România, cum ar fi: Andreea Marin, Andra Măruţă, Andreea Banică, Adelina Pestrițu, Andreea Ibacka, Ilinca Vandici etc. Pe plan internaţional, marea majoritate a aparițiilor au fost pe covorul roşu la Hollywood, la evenimente cunoscute precum Premiile Grammy, Premiile Oscar, premiere de film, emisiuni tv, reviste ca Vogue, Elle, US! Weekly.

ALIN PETRE

Distribuie articolul