Oul – un aliment complex

de LM 0

ou

Ouăle pot fi cea mai simplă, cea mai ieftină și cea mai versatilă variantă de a consuma proteine. Pe lângă proteine, ouăle conțin aminoacizi, antioxidanți și fier.

Imunitate crescută. Un ou sau două pe zi ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar, grație conținutului bogat de seleniu. Copiii și adolescentii ar trebui să mănânce regulat ouă pentru că acestea reglează producția de hormoni tiroidieni.

Colesterol optim. Un ou mare conține 212 mg de colesterol, însă acest lucru nu este un lucru rău. Dimpotrivă, consumul de două reglează nivelul colesterolului bun (HDL).

Inima sănătoasă. Grație faptului că oul reglează nivelul colesterolului, în organism se curăță pereții vaselor de sânge de eventualele depuneri care pot conduce la ateroscleroză. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea stării de sănătate a inimii, micșorând riscul apariției bolilor cardiovasculare.

Energie sporită. Un ou conține 15% din doza zilnică recomandată de vitamina B2. Aceasta este una dintre cele 8 vitamine care dau organismului energie.

Păr frumos și piele strălucitoare. Complexul de vitamine B are o influență majoră asupra sănătății pielii, părului, ochilor și ficatului.

Creier protejat. Ouăle sunt un aliment potrivit pentru creierul uman. Gratie unui compus denumit colină, oul hrănește membranele celulare ale creierului. Persoanele care au un nivel al colinei scăzut riscă să sufere de tulburări neurologice și de descreșterea calităților cognitive.

Viață lungă. Corpul uman produce 11 aminoacizi esențiali pentru a putea rămâne în viață. Însă, el are nevoie de 20. Restul pot fi găsiți în ouă! În lipsa lor, mușchii pot rămâne fără vlagă, scade răspunsul sistemului imunitar, apar starea de slăbiciune și oboseala.

Mai puţin stres. Un compus din ou, denumit lisina, reduce semnificativ nivelul stresului și anxietății din corpul uman. Lisina reglează nivelul serotoninei din organism.

Ochi mai buni. Două substanțe pe care gălbenușul de ou le are – luteina și zeaxantina – contribuie semnificativ la sănătatea ochilor. Acestea protejează împotriva maculării degenerative și împotriva cataractei.

Oase și dinți puternici. Oul este una dintre puținele surse naturale de vitamina D, care protejează atât oasele, cât și dinții. Vitamina D ajută la o mai bună absorbție a calciului în organism.

Senzație de sațietate prelungită. Atunci când mănânci ouă vei resimți mult mai târziu senzația de foame. De aceea, vei mânca mai puțin și astfel îți vei proteja silueta. În plus, mai multe studii au relevat faptul că oul contribuie la reducerea indexului masei corporale cu până la 65%.

(N.B.)

Distribuie articolul