Îngrijire corectă şi tratamente naturiste pentru părul gras

de LM 0

14339804_845574242244938_780545508_o

Prima impresie este cea care contează cel mai mult și cu greu mai puteţi schimba eticheta care v-a fost atribuită. Cauzele părui gras sunt de obicei moştenire genetică. Dacă mama, tata, bunica au avut aceeaşi problemă cu părul, e foarte probabil să o moşteniți.

Un alt aspect mai puţin cunoscut, provenienţa sebumului – ţesutul de la nivelul scalpului este acoperit de glande sebacee care produc sebum care  ajută la hidratarea suprafeţei scalpului. Secreția de sebum poate deveni abundentă în momentul în care intervin schimbări hormonale, luăm anumite medicamente şi suferim de anumite boli, cum este Parkinson, de exemplu.

Părul drept şi subţire este mai predispus tendinţei de îngrăşare, spre deosebire de părul cârlionţat şi mai bogat. Nici fericitele cu o podoabă creaţă nu sunt ferite de „blestemul” sebumului, însă cel mai probabil acest segment de persoane au un fir de păr mai gros, ceea ce le maschează oarecum această mică problemă.

Din fericire există câteva secrete care pot preveni hipersecreţia de uleiuri naturale ale pielii şi care conferă un aspect proaspăt podoabei capilare.

– spălarea părului cu şampoane care ţintesc părul gras, pe bază de citrice şi mentol;

– evitarea folosirii balsamului de păr cremos şi alegerea unuia mai light, realizat din extracte de plante;

– clătirea riguroasă a părului, până se aude acel scârţâit specific;

– masarea scalpului prin mişcări blânde, care să nu agreseze pielea şi astfel să fie stimulată secreţia de sebum;

– folosirea pieptenelui cu dinţi rari în locul periilor de coafat.

Remedii naturiste pentru părul gras:

  1. Clătiți părul cu un amestec alcătuit din apă şi oţet sau zeama de la o lămâie.
  2. Amestecați câteva linguriţe de alcool (bere, vin etc.) cu apă, aplicați pe părul umed, lăsați câteva minute şi clătiți cu apă din abundenţă. Acest amestec curăţă părul în profunzime şi conferă un aspect uscat spre rădăcină.
    3. Faceți o soluție din ¼ oţet din cidru de mere la o cantitate de 300 ml de apă într-un recipient cu capăt ce permite pulverizarea pe păr.
  3. Folosiți ceai (de nuc, mentă, muşeţel etc.)  în loc de balsam pentru că are efect astringent şi reduce din secreţia de sebum.

Alimentaţia joacă un rol important pentru podoaba capilară. Deşi alimentele nu au o legătură directă cu secreţia de sebum, acestea pot ajuta firul de păr să arate mai sănătos şi mai strălucitor. Deci, consumaţi cât mai des nuci şi somon, pentru un aport corespunzător de acizi graşi Omega 3 şi vegetale precum spanac sau morcovi pentru că sunt surse excelente de vitamina A.

Nu ignoraţi proteinele din alimentaţie, care au un rol esenţial în creşterea şi întărirea firului de păr. De multe ori, un regim alimentar cu un aport scăzut de proteine va duce la subţierea părului şi căderea acestuia.

Distribuie articolul