Cum trebuie promovat Gorjul?

de LM 0

Zeci de specialişti în turism atât din ţară, cât şi din străinătate s-au aflat ieri la Târgu-Jiu pentru a observa la faţa locului modul în care judeţul Gorj este promovat de autorităţi. Din delegația prezentă la Târgu-Jiu se numără şi reprezentanți ai comisiei FIJET România, cea care a acordat în 2014 județului Gorj, premiul Mărul de Aur. Autorităţile locale i-au invitat acum în oraşul lui Brâncuşi pe reprezentanţii FIJET România, pentru a găsi împreună cu aceştia soluţii de promovare a destinaţiilor turistice. „În urmă cu trei ani, municipiul Târgu Jiu a primit distincţia Mărul de Aur în turism, adică este o destinaţie recomandată de Federaţia internaţională a jurnaliştilor şi scriitorilor din presa de turism. Este un organism internaţional care stabileşte destinaţiile care să primească Mărul de Aur. Având în vedere că suntem unul din puţinele oraşe din România care avem această distincţie, profităm de experienţa celor din conducerea FIJET şi i-am invitat la Târgu Jiu pentru a discuta de strategii în turism. I-am pus în contact cu operatorii de turism, proprietarii de pensiuni. Au oferit reţete şi soluţii care au succes în afara ţării în ceea ce priveşte promovarea şi trebuie să le aplicăm şi noi pentru a avea rezultate”, a declarat viceprimarul din Târgu Jiu, Adrian Tudor

 

Strategii de promovare

Potrivit preşedintelui Clubului Presei de Turism FIJET România, Ştefan Baciu, este nevoie de crearea de pachete turistice, prin intermediul agenţiilor de turism. „Municipiul Târgu Jiu este o destinaţie foarte interesantă. Chiar unică aş putea spune, datorită operelor în aer liber ale lui Brâncuşi. Aceste opere trebuie promovate în cadrul unor programe turistice pentru a fi văzute, dar nu trebuie doar văzute trebuie create nişte programe turistice care să valorifice şi alte componente locale. Este vorba de tradiţiile locale. Contează modul în care oferi ceva interesant. Nu trebuie să îi ducem să vadă o biserică, le dăm un pahar de vin şi asta este tot. Nu, eu cred că trebuie să inventăm poveşti. Acestea sunt lucrurile care atrag străinii. Trebuie să îi convingem pe vizitatori să devină parte a acestor poveşti”, a spus Ştefan Baciu, reprezentantul FIJET în România

 

Ce fac autorităţile?

Primăria Târgu Jiu a anunţat că strategia de promovare a oraşului are în vedere valorificarea brandului internaţional „Brâncuşi”:  „Sunt bucuros că orașul nostru este gazda unui eveniment important privind promovarea și dezvoltarea destinațiilor turistice din România. Salut prezența la Târgu Jiu a proprietarilor de hoteluri și pensiuni, organizații non-guvernamentale, precum și a specialiștilor celei mai mari organizații profesionale internaționale a jurnaliștilor de turism – Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism (FIJET). Brâncuși prin opera sa de la Târgu Jiu a făcut posibil ca orașul nostru să fie pe podium ca și Moscova. Suntem onorați și conștienți de importanța obținerii acestui mare premiu,Mărul de Aur, în dezvoltarea orașului nostru”, a declarat Aurel Popescu, primarul interimar din Târgu Jiu.

Distribuie articolul